Εργατική Διαφορά είναι κάθε είδους διαφωνία μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου (ή εργαζομένων) που πηγάζει από τη μεταξύ τους εργασιακή σχέση και αφορά στην εφαρμογή και τήρηση των διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας.
Για την επίλυση των εργατικών διαφορών ο εργαζόμενος ή περισσότεροι εργαζόμενοι, που επικαλούνται κοινό συμφέρον, ο εργοδότης, καθώς και οι οικείες συνδικαλιστικές οργανώσεις, έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την παρέμβαση της Επιθεώρησης Εργασίας, η οποία στη συνέχεια συγκαλεί σε προσδιορισμένη ημερομηνία τριμερή συνάντηση (εργαζόμενος, εργοδότης και επιθεωρητής) και κατά τη διάρκειά της συζητείται το αντικείμενο της διένεξης και ο τρόπος επίλυσής της.
Πριν ωστόσο κάθε προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας, εντοπίζονται στην πρακτική πολλές τακτικές διαπραγματεύσεων με τα εμπλεκόμενα μέρη, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στο ποθούμενο αποτέλεσμα για τη μία ή (γιατί όχι) και για τις δύο αντιπαρατιθέμενες πλευρές (εργοδότης-εργαζόμενος).
Στόχος είναι να βρεθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι τρόποι, με τους οποίους να μπορούν να ικανοποιηθούν τα βάσιμα αιτήματα της κάθε πλευράς.
Είστε ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ή ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ;
Έχετε διαφορές/διενέξεις/διαφωνίες και θέλετε να βρείτε λύσεις, συζητώντας με την άλλη πλευρά;
Tο γραφείο μας αναλαμβάνει για λογαριασμό σας να διαπραγματευθεί τα δικαιώματα και τις αξιώσεις σας και στο πλαίσιο αυτό:
- επινοεί εναλλακτικές λύσεις, χωρίς κατ’ αρχήν δέσμευση πριν την οριστική συμφωνία τους
- αναλύει με τους συμμετέχοντες τις εναλλακτικές δυνατότητες για να διαφανεί ποιές μπορούν να δεχτούν και οι δύο πλευρές
- ζητά από τα 2 μέρη να κάνουν προτάσεις επίλυσης της διαφοράς
- εξετάζει το ενδεχόμενο εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς και προσδιορίζει τους τομείς, στους οποίους υπάρχει συμφωνία, συντάσσοντας σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εμπλεκόμενων μερών